Friday, September 21, 2012

Yang aku khuatiri Ya Rabb.
Perasaan yang datang dan pergi.
Perasaan yang sendiri aku tak pernah alami.
Kerna indahnya berterusan aku lalui.

Tak bisa aku menzalimi diri sendiri.
Hanyut kelam dalam alpa.
Setelah dulu aku leka.
Berteman embun malam.
Merentasi jalanan yang didendangi hiruk-pikuk.
Suara-suara persetan menyinggah di telinga.

Yang aku khuatiri Ya Rabb.
Bila hijrah aku kau datangi.
Lalu kau ambil satu-satu yang aku gembirakan di dalam dada.
Bila malam aku tidur dalam senyum.
Bila pagi celik aku dalam ketawa.
Bila mandi aku tersenyum seperti orang yang gila.

Dek cinta yang kurasa leka.
Tapi padamu mana bisa aku lupa.

Selagi nyawa aku nafasmu yang kupinjam.
Selagi pandangan aku, tak pernah kau kaburi.
Selagi aku kau kasihi.

Apa lagi yang kuharap.
Kecuali yang datang dan pergi itu tetap datang.
Bersemadi di dalam hati hingga aku mati.

Tapi bertemu kami di syurgawi.

Amin.

No comments:

Post a Comment