Tuesday, July 12, 2011

surat buat amalina

Amalina,

kamu tahu kan:

Kita bertemu lantas kita bercinta.
Oh sayang,
Kita berpisah lantas merana hati kita.

Itu hakikat tertulis untuk kamu di dunia.
Maka, kamu sayang janganlah alpa,
Kerna masih punya Tuhan Yang Esa.

Oh dulu, pernah saat jiwa sedang membara ku bilang jua.
Semalam kita berjumpa, hari ini kita bercinta, esok kita tua bersama.

Rupanya.
Esok sudah ga hadir lagi untuk kita.
Tatkala cinta mati udah jadi debu berterbangan.
Bertaburan ke angkasa yang Tujuh.
Dari samudera hingga ke bukit Puchong.
Aku punggah segala rasa.
Menghidup denyut nadi.
Yang kian pulih untuk kuatkan aku hari-hari.

Terima kasih sayang, sendiri aku meniti malam melayari indah bintang.
Membuatkan hati ini terlalu bahagia, walau tinggal aku sorang.
Tapi masih, aku punya Tuhan.

xoxo,
Amalina

No comments:

Post a Comment