Sunday, August 21, 2011

tak reti, memang

memang saya tak reti.
nak bergaul bercampur.
kadang rasa kekok.
tapi saya cuba.

dari sekolah mmg ramai kawan.
sebab ramai juga yang kenal saya. (wah, apakah?)

cuma, saya lagi senang sorang-sorang.
kadang-kadang je saya berteman. sama ada 2 org, 3 org, 4 - belas belas orang.
tapi tak selalu. sangat jarang.

and saya sangat jarang ajak orang keluar melainkan orang yang saya rasa hati dia ikhlas.
ikhlas berkawan dengan saya, atau mungkin orang itu sama ada lelaki atau perempuan; adalah orang yang saya "sukalah kawan dengan minah/mamat ni, enjoy je rasa"

lain-lain, memang saya tak ajak.
sebab saya sensitif.
bilamana saya ajak, saya takut orang cakap: ala malasla aku; aku xde mood nak keluar; poket aku kopak la, xleh kua; or even: la, aku baru je pegi tempat tu lastweek.

ngeh!, sangat takut bila orang akan bagi jawapan sebegitu.lantas saya lebih suka; eh, rasa nak keluar pegi IOI mall la; deng! terus siap and terus keluar rumah.
ala, rasa nak pergi summit la; deng terus instant siap pergi summit.
begitulah.

bukan ape, kadang2 pernah terkeluar dengan kawan yang tak memahami. bilamana dia sudah jumpa barang yang dia mahu, menggeletik terus dan-dan ajak kite balik. kite dengan muka sopan terus: oh, m. oklah. sumpah itu kali terakhir aku ajak kau keluar and kali terakhir aku keluar dengan kau even kau ajak nak belanja whatsoever. teehee..

so, sampai satu tahap, da sangat terbiasa keluar sorang2 and mungkin dah tak perlukan teman, and even kalau pergi event@exhibition@majlis sorang2 pun ok jek.
selalu letak dalam kepala (ala, bukan orang kenal aku pun, ye dak) ngeh3..

and satu bende yang paling tegar, boleh je ok lepak mamak@kopitiam@gerai@restaurant sorang2. tapi bila ade mamat handsome sebelah tegur. euuwww, rasa mcm best je, tak gitu? cuma yang potong stim: alahai, kenapa kau x mintak no hp aku. wah, terus kau gatal ye?

tapi satu hal, silap besar la nak drive pergi midvalley sorang2. takkan berlaku unless amik komuter. shit sumpah takut sesat dalam midvall.

korang mesti ramai kawan kan? well, enjoy! tapi ingat, biarlah dalam pada mempunyai kawan, biarlah mereka mampu menjadi sahabat juga. kongsi suka duka bersama.

jangan bilamana ketawa saja nak sama, bila sedih, semua pecut 100m. tak elok lah.

peliharalah hubungan sahabat, pada saya sekali berkawan biarlah sampai ke akhirat.

till see next. xoxo from kak mona!







1 comment: