Wednesday, December 23, 2009

Tanya Lain Jawab Lain, Boleh?

Have you ever face this situation? Adui, ape prasaan korang - ok fine kak mona (KM) tau korang xde prasaan sbb hati korang kai bateri triple A. Hahaha....tapi bile berdepan dengan situasi ni mesti korang nak gelak kan? o jangan-jangan...janganla gaduh ok...lantak dier la dia nak jawab lain pun.

Contoh-contoh kes tanya lain jawab lain:

KM tanya kenapa pakai kasut ikat ketat2?
Dia jawab: Sebab tumit kasut ni tinggi sangat

Ya ampun, ape kaitan. Tepuk dahi jela...

KM tanye nak makan tak?
Dia jawab: tengah buat keje ni.
Ok fine. This one is acceptable since he/she response indirectly, maksudnya xnak makan la tu...


Ok fine...sebab aku budus** aku tak nak tolong ko...nah, amik la LUX ni, sorryla Scrub Puteri Binari dah habis la...kecian....


Tapi kan ke pelik, kenapa tak suka bagi jawapan direct. Ibarat kata kalau suka katakan suka, kalau benci katakan benci tidak aku ternanti-nanti. Betul tak anda sekelian..

Untuk entri diatas ni, dalam erti kata lain, kalau mase tu kite dajah 6 and sedang berusaha buat karangan bahasa melayu, akan berlakunya status "karangan di luar tajuk" langsung aku citer ngan ko, aku dpt D ok..D...UPSR bulan 10 karangan kluar tajuk bulan 8 ok...diulangi bulan 8...Shut up! fine...


Amik ko..memang fail....

No comments:

Post a Comment