Wednesday, January 18, 2012

Moga - moga,
dapat menjadi tetamu Allah,
dalam masa terdekat ni.

Bila saat aku berkeputusan pergi seorang diri,
sebab tak tertahan rasa rindu pada kasih sayang Ilahi,
dan di saat semua orang terkedu bila aku katakan aku menumpang mahram,
pada aku;

Tuhan akan jaga aku,
walaupun aku bukan siapa-siapa,
hanya hamba yang hina-dina,
tapi aku yakin pergi aku dijemput,
dan biarpun berjuta orang mengelilingi Baitullah,
Insyaallah; akan ada lorong-lorong terus terusan buat aku sorang,
mudah tawaf 7 dan saie aku, kerana apa?

rupanya aku kesana sorang; kerna aku bersangka baik pada ALLAH;
yang aku senantiasa berada di dalam lindungan - NYA.
moga 120 keberkatan yang ada di Baitullah akan dapat aku perolehi saat tawafku - solatku - dan bila hanya aku memandang rumahMu.

to be continued.

No comments:

Post a Comment